DGS 11 yaş 3 adet tan oluşmaktadır.Her 167 sayfadan oluşmaktadır.ların sıralaması kesinlikle zorluk sıralaması olarak algılanlıdır.ta çocuklarımızın yaşı içerisinde yapabileceği kolay ve zor egzersizler bir araya getirilerek sıralanmıştır.Üst üste zor egzersizler verilmemiştir ki çocuklar sıkılıp tan vazgeçmesin. DGS İLE İLGİLİ HEDEFLER / GENEL FAYDALARIÖğrenme sistemini aktif bir şekilde çalıştırıp ders başarısını artırır.Dikkat becerilerinde artış olur, ders ve akademik alandaki dikkat hataları azalır.Çalışmaya ve öğrenmeye karşı istek artar, okuldaki performansı yükselir.Görsel alana girenleri fark eder ve ayırt eder, masa başı ders çalışmalarındaki başarısı artar.El göz koordinasyonu artar, performans ödevlerinde üretkenliği artırır.İnce motor becerilerinde artış olur, el becerileri gelişir.Dinleme becerisi artar, işitsel algısında kuvvetlenme olur.Planlama ve sıralama becerilerinde artış olur, karşısına çıkan problemlerde fayda sağlar.Okuma ve okuduğunu anlamaya fayda eder.Zihinsel enerjinin bir konuya odaklanmasına r.Düşünme becerilerini , yorumlama becerisini geliştirir.Esnek düşünebilmeye yardımcı olur. Kısa süreli bellek, uzun süreli bellek gelişimine fayda sağlar.Farklı bakış açıları ile problem çözmeye r sağlar.Aritmetik becerisine katkı sağlar.Soyutlama becerisine fayda sağlar.Sözel becerilerini artırır.Unutkanlığı azaltır. Kavrama süratini geliştirir.Farklı açılardan öğrenme becerisini . PSİKOLOJİK FAYDALARISürükleyicidir, başarılı olma duygusunu pekiştirir. Kendine güveni özellikle akademik özgüveni artırır.Okulu ve çalışma sevgisini artırır.Kağıt, kalem ders ve öğrenme olumlu hale gelir.Boş zamanlarını değerlendirir.TV ve görsel araçların yol açtığı problemlerin azalmasına yardımcıdır.Duygu ve öfke kontrolü artar. KİTAP UYGULAMA TALİMATLARIDikkati güçlendiren egzersizler çocuğun yaşına uygun olarak hazırlanmıştır.Yaşına uygun egzersizlerden çok hata yapan çocuklar bir alt yaş grubu olan ları çalıştıktan sonra kendi yaşlarına uygun ları çalışmaya devam edebilirler.Çalışmaların her birinin üzerinde talimatlar ve yönergeler bulunmaktadır.Çocuğun kendi başına yapması ve sonrasında, cevap anahtarında birlikte kontrol edilmesi mümkündür. İsterlerse anne baba veya eğitimcilerle birlikte de çözebilirler. Önemli olan yoğunlaşma ve çözümle sonuca gitmektir.Çalışma süresinde sınır bulunktadır. Çocuklar istedikleri kadar egzersiz yapabilirler. Mümkünse her bir sayfadaki egzersiz çözülmeli, sayfa atlaması yapıllıdır.Her bir sayfa için çözme süresi değişmektedir. Ortalama 2-5 dakikalık süre her bir sayfa için yeterli kabul edilebilir. Bazı egzersizler bu süreyi aşabilir bazıları daha kısa sürede yapılabilir. Bu sebeple çocuğa serbest zaman verilmesi daha iyi olacaktır.Yani cocuk istediği kadar sayfaya yoğunlaşabilir. Eğer yapamıyorsa sonuç gösterilerek sorunun cevabından öğrenmesi sağlanmalıdır.Mümkünse her gün çalışmalar yapılmalıdır. Bu yapılamazsa çok uzun ara vermeden egzersizlere devam edilmesi daha faydalıdır. Ancak uzun bir zamana yayılsa bile kitabın bitirilmesi ana hedef olmalıdır.Çocuğun günlük calışma süresi 10 dakikadan 60 dakikaya kadar çıkabilir. Zaman kısıtlaması tur. Günün herhangi bir saatinde yapılabilir.Eğer çocuk kendi yaşının larını bitirmişse bir üst yaş grubuna gecerek çalışmalara devam edebilir. Bu durum çocuğun dikkat seviyesinin yüksek olduğunu gösterir.Çocuklar hata yaptığında uygun bir iletişim dili ile doğrusu gösterilmelidir.Derslerden kalan zamanlarda bu çalışmalar rahatlıkla yapılabilir.Çocuğun çok hata yaptığı egzersizler farklı şekillerde tekrarlanarak bu hatalar azaltılabilir.Kitabın ilerleyen sayfalarında hata oranının azalması beklenir.Dikkatin egzersizlerle güçlendirilmesi keyif, dinamizm ve motivasyon süreci ile desteklenmelidir.Ürün Adı: Dikkati Güçlendirme Seti - 5. Sınıf – 11 Yaş-Neuro-ViaÜrün Kodu: 9786058064041Yazar: Doç.Dr. Osman AbalıBasım Yılı: 2019Kapak Türü: Karton KutuSayfa Sayısı: 0Kağıt Cinsi: 1. HamurÇevirmen: