Evreni ve yaşamı yorumlama uğraşı olarak felsefe spekülatif olmadan önce asketik ve asketik olmadan önce şamanikti. İlginçtir,daha bu bile, şimdiden, felsefenin kimilerinin sandığının aksine sağın bir kavramlar sözlüğünden daha önce ve daha ziyademizaçtaki içtenlik ve kudrete ilişkin etik ve kişiye bahşedilmiş algı olanaklarına ilişkin estetik bir yetiyi gerektirdiğini ortaya koyuyor.O derece ki dikkat edilirse, Wittgenstein'ı akranlarından ayırıp büyük kılan farkın kesinlikle ilk döneminde mantıkla ve ikincidöneminde dil oyunlarıyla meşgul olan öğretileri olmadığı, ama “felsefe yapan kişinin arkaik kaosa geri dönüp orada barınabilmesigerekliliği”ni bildiren yaşamsal tavrı olduğu hemen fark edilecektir. –Ve yüzyıllar boyunca filozoflar doğru düşünmenin kurallarınımantıkta aramışlardı, oysa mistiklerin hep telkin ettiği üzere onlar insan ruhundaydı.Heidegger şöyle söyler: “Kutsalın anlamı ancak Varlık'ın hakikatinden itibaren kendini düşünmeye açar.” Oysa daha doğrusu şöylesöylemektir: Varlık'ın hakikati ancak kutsallık yaşantısının içinde deneyimlenebilir. –Ve zaten tam da bu yüzden kutsallığıneleştirmenleri ya bütün dünyayı plastik zanneder ve plastik bir dünyada zehirlenirler ya da algıdaki hiç temerküz edemeyen birkaotiklik içinde dağılıp parçalanırlar. Ürün Adı: Hakikatin TarihiÜrün Kodu: 9786255546029Yazar: Atila AtamanBasım Yılı: 2025Kapak Türü: Karton KapakSayfa Sayısı: 327Kağıt Cinsi: 2. HamurÇevirmen: